اصفهان- مسؤول کمیته فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نحوه اجرای مالیات بر ارزش‌افزوده، نبود کارخانه تصفیه طلا، وارد نشدن شمش طلای استاندارد و عوارض گمرکی برای طلا ازجمله مسایل مهم پیش روی صنعت طلا و جواهرات استان اصفهان است .

فشارهای مالیاتی مهم‌ترین عامل تعطیلی واحدهای صنفی و تولیدی طلا است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل ازروابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، ابراهیم حبیب الهی در ششمین جلسه کمیته فلزت گران‌بها و سنگ‌های قیمتی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: اصفهان با داشتن ۵ هزار واحد صنفی و تولیدی طلا نقش مهمی در تامین نیازهای داخلی و صادرات این محصول به بازارهای بین‌المللی دارد.

وی در بخشی از سخنان خود به نقش مالیات بر ارزش‌افزوده در تعطیلی واحدهای تولیدی طلا و فلزات گران‌بها اشاره کرد و گفت: هرروز شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و صنفی در بخش طلا هستیم  زیرا قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به‌صورت صحیح در این بخش  اجرا نمی‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فلزات گرانبها استان اصفهان  تصریح کرد: تولیدکنندگان طلا خواستار پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده بر اجرت ساخت‌اند ولی نحوه محاسبه کل قیمت طلا را مشمول این مالیات می‌سازد.

حبیب الهی تاکید کرد: تولیدکنندگان طلا بدون هیچ وابستگی به دولت و با اتکا بر توانمندی‌های خود توانسته‌اند در بازار داخل و بین‌المللی موفقیت‌های قبال توجهی را کسب کنند.  

در ادامه این جلسه عضو کمیته و رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فلزات گرانبهای استان اصفهان نیز در سخنانی با انتقاد از محاسبه مالیات برای صادرکننده طلا گفت:باوجودی اینکه دولت صادرکنندگان را از مالیات معاف کرده است برای صادرکنندگان طلای سالهای ۹۰ و ۹۱  مالیات‌هایی محاسبه‌شده است که تولیدکنندگان آن‌یک گرم تولیدات خود را در بازارهای داخلی  به فروش نرساند.

محسن طلایی مینایی تاکید کرد: فشار مالیاتی بر صنف طلا در استان اصفهان بسیار فراتر از سایر استان‌هاست و لازم است مسئولین استان نسبت به این  مهم توجه ویژه ایی داشته باشند.

وی از تعطیلی روزانه واحدهای صنفی و تولید طلا در اصفهان خبر داد و گفت: فشارهای مالیاتی  مهم‌ترین عامل تعطیلی این واحدهای صنفی و تولیدی  شده است و به دنبال آن سهم صادراتی طلای استان به‌شدت کاهش‌یافته است.

وی خواستار صدور مجوز از سوی بانک مرکزی به اتحادیه و انجمن‌های تخصصی طلا  برای  واردات  شمش شد و گفت:واردات شمش خالص طلا می‌تواند تولیدات طلا و جواهرات را باکیفیت سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.